واکنش سخنگوي وزارت خارجه به شليک ناو آمريکايي به قايق ماهيگيري اماراتي در خليج فارس
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 584
بازدید کل : 85924
تعداد مطالب : 106
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

اتحاد با امام
راههای جلوگیری از نفوذ دشمنان
واکنش سخنگوي وزارت خارجه به شليک ناو آمريکايي به قايق ماهيگيري اماراتي در خليج فارس
خراسان - مورخ چهارشنبه 1391/04/28 شماره انتشار 18170
نويسنده: دانش‌پور political@khorasannews.com

رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار بلومبرگ درباره هدف قرار گرفتن يک قايق اماراتي توسط ناو آمريکايي در خليج فارس تاکيد کرد:نيروهاي خارجي در خليج فارس از انجام اقدامات تحريک کننده خوداري کنند. رامين مهمانپرست روز گذشته در نشست هفتگي خود با خبرنگاران در مورد دستور کار ايران در مذاکرات آينده معاونين و مسئولان مذاکره کننده ايران و 1+5 اظهار داشت: طبق توافقي که در مسکو صورت گرفت قرار بر اين بود که مذاکرات کارشناسان فني دو طرف در استانبول دنبال شود.وي ادامه داد:بر اين اساس در ديدار معاونين تيم مذاکره کننده ابعاد سياسي مذاکرات ارزيابي مي شود و چنانچه جمع بندي مذاکرات سوم مرداد مثبت باشد و بتواند دستور کاري براي ادامه مذاکرات داشته باشد نسبت به تعيين زمان و مکان مذاکرات بعدي تصميم گرفته مي شود. وي ادامه داد: پس از آن تماس تلفني بين آقاي جليلي و خانم اشتون انجام خواهد شد و در تماس تلفني جزييات را با يکديگر مطرح مي‌کنند. هدف قرار گرفتن يک قايق‌ اماراتي توسط ناو آمريکايي در خليج فارس و اين که برخي اين قايق را اماراتي و برخي آن را ايراني دانسته اند سؤال خبرنگار بلومبرگ از مهمانپرست بود که وي در پاسخ امنيت خليج فارس را جزو اولويت‌هاي نظام جمهوري اسلامي ايران دانست و افزود: همه توانايي کشور براي برقراري امنيت در منطقه و همچنين امنيت و ثبات در خليج فارس به کار برده شده است. نشانه هاي اين که معتقديم حضور نيروهاي خارجي در منطقه عامل بي ثباتي است را مي توان در اين نوع اقدامات ديد.ما توصيه مي کنيم اقدام تحريک کننده انجام نشود و فعاليت هايي که ثبات منطقه را به هم مي زند دنبال نکنند. وي خاطرنشان کرد: وقتي صحنه را به سمت درگيري پيش مي ‌برند که امنيت برخي کشورها در زمينه عرضه انرژي دچار تهديد شود، بايد تبعات تصميمات اشتباه خود را بپذيرند.ما هشدار داده‌ايم و توصيه مي‌کنيم مداخلات خارجي از منطقه قطع شود و مقامات سياسي کشورهاي فرامنطقه‌اي رويکردي را دنبال نکنند که به ناامني در منطقه ما منجر شود.

اظهارات رئيس MI 6 را به صورت جدي بررسي مي کنيم

مهمانپرست درباره ادعاي رييس سرويس اطلاعات خارجي انگليس (MI6) مبني بر اين که ماموران انگليس چهار سال پيش موفق شده اند در دستيابي ايران به سلاح هاي هسته اي وقفه ايجاد کنند گفت:اين گونه اظهارت که پيرامون فعاليت هاي هسته اي ايران صورت مي گيرد به صورت جدي بررسي مي شود و چنان چه مشخص شود اين اظهارات مستند است نشان دهنده دخالت انگليس در مسائل داخلي ما و ايجاد فتنه انگيزي در منافع ملي ماست که از مسير حقوقي خود دنبال مي شود.

 

سازمان هاي بين المللي اتفاقات ميانمار را بررسي کنند

سخنگوي دستگاه ديپلماسي کشورمان همچنين بررسي نسل کشي مسلمانان در ميانمار توسط سازمان هاي حقوق بشري را مورد تاکيد قرار داد و گفت: اقدامات ناخوشايندي در ميانمار رخ داده است و درگيري هاي قومي- مذهبي در اين کشور منجر به کشته شدن برخي مسلمانان شده است. وي خاطر نشان کرد:وزارت خارجه توصيه جدي دارد که دولت ميانمار به حقوق اقليت ها توجه کند چرا که جامعه مسلمانان در ميانمار غير قابل انکار هستند و بايد از حقوق خود برخوردار شوند.مهمانپرست خاطرنشان کرد:سازمان هاي بين المللي از جمله سازمان هاي حقوق بشري و نيز سازمان همکاري اسلامي بايد اتفاقات ميانمار را بررسي کرده و اقدامي جدي براي توقف اقدامات صورت گرفته در اين کشور داشته باشند.

 

مقامات عربستان صداي مردم را بشنوند

مهمانپرست در پاسخ به سئوال ديگري در رابطه با افزايش فشارها بر شيعيان در عربستان گفت: بيداري اسلامي يک فضاي جديدي ايجاد کرده است و توصيه ما به کشورها اين است به جاي سرکوب، خواسته هاي مشروع و صداي مردم را بشنوند و هر نوع اقدام غير مسالمت آميز بحران پيچيده تري ايجاد خواهد کرد. مهمانپرست گفت: اميدواريم مقامات عربستان ضمن شنيدن صداي بخشي از مردم خواسته آنان را دنبال کنند چرا که سرکوب و دستگيري مشکلات را پيچيده تر مي کند کما اينکه در بحرين نيز ما شاهديم متاسفانه مداخلات عربستان ادامه دارد. وي همچنين خبر داد که مقام هاي عربستاني براي صدور ويزاي سفر هيئت ايراني به رياض به منظور بررسي موضوع اعدام چند تبعه کشورمان موافقت نکرده است.

طرح تبديل سوخت کشتي هاي ايراني به سوخت هسته اي در کميسيون صنايع مجلس بررسي مي شود

فائقي - عضو کميسيون صنايع و معادن گفت: طرح تبديل سوخت فسيلي کشتي ها و نفت کش هاي ايراني به سوخت هسته اي و يا سوخت نوين در اين کميسيون بررسي خواهد شد. ا...وردي دهقاني، نماينده ورزقان در مجلس در گفت وگو با خراسان، با اعلام اين خبر افزود:اين طرح براي مقابله با تحريم هاي مغرضانه غرب عليه جمهوري اسلامي ايران در کميسيون صنايع تدوين شده است. چرا که بر اساس اين تحريم ها کشتي ها و نفت کش هاي ايراني در مسيرهاي طولاني نمي توانند سوخت گيري کنند. وي افزود: بنابراين براي اين که ناوگان دريايي ايران بتواند مسافت هاي طولاني را بدون سوخت گيري در کشورهاي بيگانه طي کنند، لازم است که در سوخت ناوگان دريايي ايران تغييراتي ايجاد شود و سوخت فسيلي به سوخت هاي نوين از جمله سوخت هسته اي تبديل شود. دهقاني با بيان اين که در اين طرح مشخصات فني توسط کارشناسان تدوين شده است، تاکيد کرد: دولت بايد براي تامين سوخت کشتي ها غني سازي اورانيوم را تا هر اندازه که نياز است انجام دهد که ميزان و درصد غني سازي متناسب با ظرفيت و مشخصات کشتي ها تعيين مي شود. وي افزود: اين طرح هفته آينده در کميسيون بررسي مي شود و در صورت تصويب نهايي دولت مکلف است اقدامات لازم براي تبديل شدن سوخت فسيلي ناوگان دريايي به سوخت هاي نوين را انجام دهد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب